slapphack.blogg.se

3 barns mamma o sambo,renovering av hus.. detta innehåller träning, renovering o lite smått om mina liv..

Gott gott

Publicerad 2014-09-02 17:51:37 i Allmänt,



Ingredienser
5 dl hasselnötter (eller t.ex solroskärnor om du är allergisk)
4 dl bovetemjöl
2 dl havremjöl
2 dl havregryn
1/4 dl chiafrön
2 tsk bikarbonat
1 tsk salt
2 msk honung
1 rivet äpple
5 dl naturell yoghurt

 Sätt ugnen på 175 grader. Mixa hasselnötterna till mjölig konsistens. Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Riv äpplet och tillsätt i den torra blandningen, tillsätt honumg och till sist yoghurten. Rör om till en jämn och kladdig deg. Klicka ned degen i en bakplåtsklädd brödform och toppa med solroskärnor (även pumpakärnor funkar att kombinera med). Grädda limpan i mitten av ugnen i 1 timme (lägg alumuminiumfolie efter 45 min för att undvika bränd yta). Låt svalna innan du skär, detta för att brödet annars kan smula.


Mums säger jag snodde detta fantastiska recept från Linda Bloms blogg supergott :-) 

Hon e en fantastisk bloggare ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annasträning

Älskar träning o mat ;-) göttar mig med onyttigheter men lever härligt med min sambo o 2 barn på 8 mån o 3 år.. Radhus o bil haha

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela