slapphack.blogg.se

3 barns mamma o sambo,renovering av hus.. detta innehåller träning, renovering o lite smått om mina liv..

vi tänker olika!!!

Publicerad 2014-12-02 15:57:18 i Allmänt,

Jag kan förstå nyblivna mammor både av de goda o de onda.. tränade som icke tränade
Jag vill påpeka att de vehöver inte vara stress o tvång för man vill komma igång de e kanske så en person e bara... e man van så blir de ett gift när man väl fått sin fina knodd..

jag har ju själv 3 fantastiska barn o har gått igenom 3 olika graviditer...med olika känslor medgod o tråkiga känslor

Jag har alltid tränat effektiv både innan , under o efter förutom med 1 kille.. 

Första graviditeten minns jag som de vore igår..
Tränade typ hela o var ute o (sprang ) i vecka 40 jag mådde så himla bra o trivdes som fisken i vatten..
Själva förlossningen var fruktansvärd o en mardröm , sonen föddes med allvarlig lunginflammation (svalde sin egen avföring) det var tungt o jag la all skuld på mig..
De var tunga o plågsamma dagar i mitt liv skulle gärna vilja skriva allt men de orkar jag inte.. idag lever min lille kille utan problem o e aldrig sjuk typ (peppar peppar) han e otroligt stark som person o de e från sin mamma han fått de..
efter förlossningen så började jag röra mig direkt o efter 4 veckor var jag på planen igen , man e oerhört van vid träning o de e nått jag alltid kommer vara..
Andra graviditet en mådde jag helt okej typ till vecka 20 då jag slutade träna o spelade min sista match men var de bara jobb o vila, det var tungt med rättegång o smutskastning o jag förskte vara stark istället med små promenader..
efter förlossningen hamnade jag i en förlossnings deprission o vi var på rättegång 2 dagar innan..  det var en otrolig jobbig stund och känslan att vara med om de var faktiskt obehaglig,  kämpade igenom den o de otroliga stödet från min sambo var toppen o även min träning gick ner mkt snabbt o vart väldigt tränad snabbt efter eller ca 6-7 månader efter var jag gravid igen.men själva förlossningen gick fort...
min tredje garviditet satte verkligen vårat förhållande på prov totalt, e ett undrr att min sambo e kvar men tack gode gud för de...
Jag tränade o spelade fotboll hela graviditeten typ o kämpade mig igenom min självkänsla som var totalt i botten att man utsätter sig själv o andra för sån smärta e fruktansvärt men tack käre alla för de fina stödet..
jag gick upp över 20 kg o jag lovar att de knäckte mig ännu mer, jag skämdes för jag var så stor men jag var ju gravid liksom jag mådde helt enkelt skit skulle aldrig vilja utsätta min omgivning igen o jag var elak mot andra helt ärligt hade nog min deprission inte hunnits övervinna så de satt i mitt bakhuvud men fy så illa de var men själva förlossningen gick endå okej sonen fastnade mwd axeln o dom börjde oroa sig o dit o dit far jag men de gick bra ingen allvarlig skada skedd... 
Efter förlossningen så var min enda tanke på att gå ner i vikt o komma iform så sjuk tanke men ändå inte.. jag började efter några veckor o träna lätt o följer gymmets instruktörer på vad jag får o inte men jag har fortfarande sån fruktansvärd dålig självkänsla så jag mår skit..jag vill vara fin o vacker för mig själv o min sambo , jag vet han älskar mig som jag e o att han tycker jag e så vacker... 
Men de e jag när man e van att träna 6-8 gånger i veckan då blir man desperat nått så sjukt äntligen får man göra de man älskar... 
Att folk säger att jag bör vara försiktig o de e inte så viktigt bla bla bla men för mig e de de träning e ju en del av min vardag , jag kanske inte har de lika lätt att gå ner eller bli bra tränad idag då jag börjar bli till åren jag blir inte yngre..
jag tycker inte att folk ska säga att du har nyss fått barn o behöver inte stressa eller massa att njut av de du har, vad fan tror folk jag gör jag njuter så sjukt över de jag har men jag ska väl må bra... För mig e träning o mitt liv viktigt...

Helt ärligt så tror jag alla vill komma till sin rätta väldigt fort efter sin graviditet de e rätt mkt skit snack att folk e nöjda jag känner inte en enda som e nöjd efter då har man otroligt bra självkänsla men e så glad för dom som har de.. 
Men snälla tracka inte ner eller tyck de e fel att folk vill gå ner o komma i form igen absolut inget fel på de.. vi njuter av tiden med barnen.. 
Man har varit gravid o har fått barn o jag tror alla vill komma i form men de tar olika tid men de e nog de flesta som tänker på de garanterat efter 4 veckor.. 
Men vi som vill låt oss vilja o hacka inte på oss..ta hand om er o ha de så vi har de såhär..  
vi e alla olika tänk på de :-)men inte att ni e konstiga eller fula för de :-)efter första barnet kanske man känner lugn o harmoni o e så nöjd men de beror på olika saker i livet men ju fler barn så blir de tuffare i allafall för mig då blir jag oerhört peppad o kämpar...


jag e evigt tacksam för de jag har min underbara familj... 

Nu e de fotboll ha en fin kväll..

obs kan ha skrivit lite konstig eller nått fel som kan misstolkas o ber om ursäkt för de men jag återställer de då.. :-)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annasträning

Älskar träning o mat ;-) göttar mig med onyttigheter men lever härligt med min sambo o 2 barn på 8 mån o 3 år.. Radhus o bil haha

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela